Literatura Popoarelor
Curriculum multi-cultural Montessano

Fondator si Coordonator: Fabulafia si Montessano

Obiective Generale: Cursul isi propune imbunatatirea cunostintelor copiilor despre popoarele lumii si cresterea creativitatii literare a acestora (proza, scrisoare, poezie etc) precum si a creativitatii lor artistice (copiii avand posibilitatea sa se exprime cum simt, plecand de la muzele pe care le gasesc in cultura altor popoare, etapa de viata intre 6-12 ani fiind caracterizata de cea mai multa imaginatie din partea copiilor). 

Adresare: Copii cu varste intre 6 si 12 ani.

Inclus in curriculum: DA, cursul este inclus in CURRICULUM MULTI-CULTURAL MONTESSANO, reprezentand o disciplina complementara fata de cele obligatorii conform curriculumului national, precum si o extensie a disciplinelor geografie si istorie.



Desfasurare: O data pe saptamana, durata unei sesiuni este de 45-50 de minute si are loc in incinta Scolii Montessano.

Profesor: Revista Fabulafia (fondator si colaboratori: scriitori si desenatori de literatura pentru copii)

Metoda de Predare: Invatare experientiala bazata pe un concept multidisciplinar menit sa ii atraga pe copii, sa le dezvolte gustul pentru lectura si pentru intreaga lume ce se dezvolta in fata lor, odata cu minunata descoperire a scrisului si a cititului. Totul se va desfasura ca intr-un joc, dandu-i-se astfel posibilitatea copilului sa ia parte la discutii, sa experimenteze ceea ce aude si vede, stimulandu-i-se creativitatea si imaginatia, puterea de concentrare, memoria si dorinta de cunoastere.

Exemple de Activitati: Cursul de Literatura popoarelor lumii este un curs multidisciplinar, ce isi preia seva atat din frumusetea fascinanta a operelor literaturii universale, cat si din alte domenii (arta, istorie, natura, ocrotirea mediului, stiinta, filosofie, etc). Cursul nu vrea neaparat sa treaca in revista cele mai mari opere ale omenirii, ci vrea sa surprinda, odata cu fiecare tara studiata de-a lungul unei luni, o alta modalitate de a vedea lumea in care traim si alte subiecte care pot fi abordate astfel. De exemplu: carti care sa ii inspire pe copiii aflati la inceput de drum sa isi urmeze visurile, carti care inspira creativitatea artistica a copiilor, carti cu tematica de iarna despre copiii din Tarile Nordice, carti care le vorbeasca copiilor despre aproprierea de natura a copiilor japonezi, despre non-conformismul fetelor suedeze (Pippi Sosetica) sau carti despre copii putin deosebiti fata de ceilalti (Elsa cea fara de cuvinte).



Achizitii ale Copilului: Cursul are ca tematica descoperirea lumii si a frumusetilor ei prin intermediul cartilor. Exemplu carte: tara studiata: INDIA, cartea: Elephant Dance. Spre finalul fiecarei ore de curs, discutia dintre educator si copii va fi completata printr-o activitate practica, senzoriala, cu referire la ceea ce s-a citit si discutat anterior (jocuri, pagini de colorat, pagini de completat, mini-compuneri bazate pe exercitii de scriere creativa, harti mentale ale paginilor citite si altele, in functie de tema aleasa). Vom descoperi astfel impreuna cat de mare este puterea cuvintelor si care este relatia acestora cu lumea in care traim.

Feedback: Parintii primesc newsletter lunar privind activitatile si progresele copiilor si sunt invitati sa participe la intalnirile anuale organizate de profesor si conducere.