Copilul Spiritual
Curriculum de sanatate Montessano - optional

Fondator si Coordonator: Nicu Coroiu, profesor de religie

Obiective Generale: 
Vremea si vremurile au demonstrat de atâtea ori ca, pentru a reveni la normele acceptabile de convietuire sociala si de dezvoltare umana, este nevoie de credinta.

In acest context, consideram ca Religia, ca obiect de studiu în scoala româneasca, este un punct de plecare. Exista nenumarate argumente de ordin teologic, etic, cultural, istoric, pedagogic, sociologic, psihologic, care ne determina sa admitem ca Religia nu reprezinta doar un adaos la planul de învatamant, o disciplina scolara „tolerata”. A fost si ramâne un factor si un mediu de formare a omului, de structurare psihica armonioasa si de desavârsire spirituala a lui. Studierea Religiei în scoala constituie un avantaj deosebit, deopotriva pentru copil, parinti si dascali si pentru societate în general.

Adresare: Copiilor cu varsta intre 6 si 12 ani (scoala).

Inclus in curriculum: DA, cursul este inclus in CURRICULUM DE SANATATE MONTESSANO, reprezentand totodata o disciplina optionala conform curriculumului national.

Desfasurare: O data la doua saptamani. Durata unei sesiuni de grup este de 50 - 60 de minute (6-12 ani) si se desfasoara in sala de clasa a scolii.
Profesor: Nicu Coroiu are experienta in predarea religiei in invatamantul Montessori din Romania, adaptand temele abordate la specificul varstei copiilor dar si la specificul filozofiei Montessori prin prezentarea acestora utilizand lumea povestilor si a imaginatiei creatoare, atat de necesare proceselor de formare si dezvoltare ale scolarilor.

Metoda de Predare: 
Programa scolara pentru disciplina Religie, Cultul Ortodox, aprobata prin ordin al ministrului educatiei nationale, nr. 5001/02.12.2014, ofera cadrul general de organizare a educatiei religioase în scoala. În desfasurarea efectiva a orei de Religie, mai ales la clasele mici, utilizam materiale auxiliare variate, prezentate cât mai atragator, cu ajutorul carora dascalul sa transforme lectia, iar copilul sa fie încântat de tot ceea ce vede, aude si traieste.

Particularizat, în activitatile didactice este pusa în evidenta, prin metodele utilizate, importanta pe care Religia o are asupra dezvoltarii personale a copilului, obiectivul orei fiind dezvoltarea completa si complexa a copiilor atat din punct de vedere moral cat si spiritual uman.

De asemenea, alaturi de teme din ortodoxia romaneasca si din intreaga istorie a ortodoxiei in general, in planificare se regasesc teme despre istoria religilor, cu traditii si obiceiuri - teme ce imbogatesc si completeaza curricumul multi-cultural Montessano.

Prin propunerile noastre, sprijinim formarea si dezvoltarea unui stil de învatare propriu – vizual, auditiv, kinestezic (VAK), precum si îmbinarea acestora (auditiv-vizual, auditiv-kinestezic, vizual-kinestezic, vizual-auditiv-kinestezic). De asemenea, sprijinim lucrul diferentiat (individual, perechi, echipe) prin aplicarea teoriei inteligentelor multiple (TIM).

Exemple de activitati: prezentarea se face utilizand lumea povestilor si a imaginatiei creatoare, atat de necesare proceselor de formare si dezvoltare ale scolarilor.

Achizitiile Copilului: 
Prin metodele si tehnicile utilizate în cadrul activitatilor didactice, sunt formate si dezvoltate trei categorii importante de abilitati: de gândire critica, de munca si de viata.

În ceea ce priveste abilitatile de gândire critica, sunt formate:

* Abilitati de comunicare, prin oferirea contextelor de exprimare a punctelor de vedere, de sustinere si de argumentare a acestora, precum si de a pune întrebari pentru a întelege lucrurile;
* Abilitati de relationare, prin acceptarea diversitatii de opinii si de idei;
* Abilitati de rezolvare de probleme, precum si abilitati de colaborare si cooperare.

Treptele devenirii omului, prin educatie si formare, sunt strâns legate de patru dimensiuni esentiale ale existentei: a fi, a sti, a face si a convietui.

Feedback: Parintii primesc newsletter lunar privind activitatile si progresele copiilor si sunt invitati sa participe la intalnirile anuale organizate de profesor si conducere.